Mathilda Bryngelsson
Mathilda Bryngelsson är en lyrisk mezzosopran från Göteborg. Våren -22 avslutade hon sina studier vid Malmö Opera Academy, en kombinerad operastudio/mastersprogram vid Malmö Opera och Musikhögskolan i Malmö. Innan dess studerade hon vid Operahögskolan i Stockholm.
Säsongen 21/22 medverkade Mathilda i flera produktioner vid Malmö Opera – både på turné och på operans stora scen. Under december 2021 gjorde Mathilda även rollen som Mutter i Hänsel und Gretel vid Kammeroper Schloss Rheinsberg i Tyskland.
Mathilda gjorde 2019 sin operadebut som Mercédès i Carmen med Lyriska Sällskapet i Gävleborg. Senare samma vår framträdde hon som Medoro i urpremiären av Ramström/Händel/Vivaldis Orlando med Unga på Operan på Confidencen i Stockholm. Under de senaste åren har Mathilda bland annat framfört roller som Cherubino och Marcellina i Le nozze di Figaro, La Frugola, La Suora Zelatrice ochLa Ciesca i Puccinis Il trittico och Konchakovna i Furst Igor.
Vid sidan om operan har Mathilda även en ordentlig erfarenhet som oratoriesolist, och har byggt upp en repertoar som sträcker sig från kändare verk såsom Mozarts Requiem till det ovanligare Luther in Worms av Meinardus. Under 2019 var hon till exempel altsolist i Mendelssohns Elias i der Berliner Philharmonie KMS med Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt.
Mathilda har mottagit ett stort antal stipendier och priser för sin sång. Några av dessa är Nationella Stipendier från Kungliga Musikaliska Akademien 2019–2022, 1a pris i OVIS-rösten 2021 och inte minst Anders Walls Giresta-stipendium 2022.
Sommaren 2023 kommer Mathilda bland annat att göra både roll- och scendebut som Dido i Opera på Österbybruks uppsättning av Dido and Aeneas, och de kommande åren väntar ett antal operaproduktioner runtom i Skandinavien.”

Jonas Frid
Jonas Frid är en basbaryton med rötter i folkmusik, körsång och studentspex. Efter klassisk skolning vid Vadstenas folkhögskola har han etablerat sig som kyrkosångare i Linköping med omnejd. Han har utöver medverkan vid gudstjänster även medverkat som solist vid uppsättningar av bl.a. Membra Jesu nostri av Buxtehude, Then Svenska Messan av Roman, Requiem av Fauré och Johannespassioner av Bach och Chilcott. Egna konserter inkluderar blandade romanskonserter och även en komplett uppsättning av Andliga sånger av Dvořák. Jonas har också synts medverka på amatöroperascenen i Linköping som bl.a. Sarastro i Trollflöjten och Don Alfonso i Così fan tutte.

Mattias Gunnari
Mattias Gunnari är född i Strängnäs och numera bosatt i Stockholm.
I höst aktuell som solist i bl.a Rossinis Petite Messe Solenelle, Mozarts Requiem, Bachs H-mollmässa och Juloratorium.
Mattias har framträtt i en rad olika sammanhang, både som opera- och konsertsångare. Han framträtt vid bl.a Kungliga Operan som Prinsen i Snödrottningen, på Folkoperan som Flavio i Bellinis Norma. Han har också framträtt vid Eskilstuna Sommaropera, Dala-Floda Operafest, Läckö Slottsopera, Vadstena-Akademien, samt som konsertsolist i Berwaldhallen i verket Fynsk Forår av Carl Nielsen.
I de kyrkliga konsertsammanhangen har han sjungit de flesta standardverk, med viss tonvikt på Johann Sebastian Bachs musik.
Mattias har studerat vid Operahögskolan i Stockholm, Kungliga Musikhögskolan i Stockholm, samt vid Musikhögskolan i Örebro.
Mattias har belönats med en rad stipendier, bland annat från
Vänföreningen på Musik på Slottet (2016), Hans Dalborgs
Musikstipendium (2016) Kungliga Musikaliska
Akademien (2018) och Stockholms Wagnersällskaps Bayreuth-stipendium (2018).

Kristine Nowlain
Sopranen Kristine Nowlain har en unik bredd i sitt konstnärskap: från operascenen till en stark kärlek till oratorier, kammarmusik, romanser, nyskriven musik och musik av kvinnor. Hon är född och uppvuxen i San Francisco, Kalifornien i en svensk-amerikansk familj och har pluggat sång i Los Angeles, Buenos Aires, Stockholm och Malmö. År 2012 tog hon en kandidat från Occidental College i Los Angeles med en B.A. i musik och minors i sociologi och latinamerikanskastudier. Hon tog sin kandidatexamen från Kungliga Musikhögskolan i juni 2018. I juni 2020 tog Kristine en master i musikdramatik från Malmö Opera Academy: ett samarbete mellan Malmö Opera och Musikhögskolan i Malmö. Sedan dess har hon frilansat som operasångare och konsertsångare med bl.a. Malmö Opera, Malmö Operaverkstan, Opera Hedeland, Nordic Opera och Nöjesteatern. Hon är ofta engagerad som sopransolist i oratorier och konserter, som t.ex Mendelssohns Elias på Berliner Philharmonie med Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt. Hon var solist med Malmö Operaorkester på Malmö Festivalen 2019 och på Gävle Symfoniorkesters julkonsert, 2019. Hösten 2022 medverkade hon i Min totala njutning, ett performanceverk av Lilith Studios i Malmö med text av Daniel Mårs och musik av Philip Gleisner. Verket valdes sedan ut till Scenkonst Biennalen 2023. År 2017 var hon en av 12 sångare i “the core-team” i Marina Abramovics veckolånga performanceverk The Cleaner på Moderna Museet i Stockholm. Under hösten/vintern 2023 medverkar hon i Det Långa Seklet, en nyskriven opera av Andrea Tarrodi med Malmöbaserade frigruppen Freebird, samt familjeoperan Vinteryra på Malmö Opera.
